Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému
Černý, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému (Bakalářská práce) Autor: Jakub Černý Abstrakt: Bakalářská práce analyzuje české kurikulární dokumenty a učebnice pro základní a gymnaziální vzdělávání zaměřené na výklad o českém politickém systému; snaží se tak odpovědět na otázku, jak tyto dokumenty informují o českém politickém systému, zda o něm informují v logice Ústavy ČR a zda podávané informace nemohou přispívat k tvorbě miskonceptů o českém politickém systému.
Arteterapie jako podpůrný prostředek u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ
ZATLOUKALOVÁ, Kamila
Bakalářská práce "Arteterapie jako podpůrný prostředek u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ" v teoretické části zpracovává témata úvodu oboru arteterapie a jeho historie, dále se zabývá i arteterapeutickým přístupem k dětem a ontogenezí dětského výtvarného projevu, mapuje vývoj přístupu českého vzdělávacího systému k dětem se speciálními potřebami a uvádí příklady alternativních přístupů, mezi které by se jako podpůrný prostředek dala řadit i arteterapie. V praktické části práce předkládá dvě kazuistiky využití arteterapie ve vzdělávání dětí z 1. stupně ZŠ. Tvorba s dětmi je představena chronologicky a jsou rozebírány jednotlivé její znaky a diskutován jejich možný význam s přihlédnutím k osobnosti dítěte. Závěr přináší shrnutí a poznatky z praxe využitelné pro pedagogy a další profese, zaměřené na kreativní přístup k dětem.
Vzdělávání jedinců s poruchou autistického spektra na střední škole
Dvořáková, Jitka
V bakalářské práci bude zpracováno téma vzdělávání jedinců s poruchou autistického spektra na střední škole. Cílem teoretické části je shrnout možnosti vzdělávání jedinců s PAS v Jihomoravském kraji na základě porovnání jednotlivých názoru autorů a školské legislativy. Podklad budou tvořit informace, které objasní současnou situaci v poskytování poradenských služeb a péče pro jedince s PAS. Dále budou uvedena poradenská zařízení, která mohou jedinci s PAS v Jihomoravském kraji navštěvovat. Také budou zpracovány informace o možnostech inkluzívního vzdělávání a principy práce, které se u jedinců s PAS při výchově a vzdělávání používají. V teoretické části bude definován pojem autismus, jeho etiologie, triáda příznaků, jednotlivé typy žáků a kognitivní procesy jedinců s touto poruchou. Pro zpracování teoretické části bude použita metoda analýzy a syntézy dostupných informací, studium odborné literatury a srovnávání statistických údajů. V praktické části je hlavním cílem odhalit problémy, se kterými se učitelé a pedagogičtí pracovníci mohou při integraci a vzdělávání jedinců s PAS na středních školách setkat. Dílčím cílem je zjistit názory asistentů pedagoga na vzdělávání jedinců s autismem na střední škole a seznámit s individuálními vzdělávacími plány, které zkoumaní žáci při vzdělávání používají. K naplnění dílčího cíle bude použita metoda rozhovoru s asistenty pedagoga. K naplnění hlavního cíle bude použita dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat bude dotazník, který bude směřovat k zjištění problémů, se kterými se učitelé a pedagogičtí pracovníci při integraci a vzdělávání žáků s PAS potýkají. Respondenty budou učitelé střední zahradnické školy Rajhrad, kteří se podílí na vzdělávání zkoumaných jedinců s PAS. Výsledky dotazníkového šetření budou tvořit strukturu rozhovoru s odborníkem ze SPC Brno Štolcova. Data z dotazníků a rozhovorů budou analyzována a vyhodnocena tak, aby mohla být vytvořena příručka pro učitele středních škol, kteří pracují s jedinci trpící poruchou autistického spektra.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.